Dag van vertrek (Dag 1)

24 juni 2018 - Amsterdam, Nederland

Het is eindelijk zover. Mijn eerste kleine vakantie alleen. Helemaal alleen.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk en het voelt alsof ik alles achter laat. De avond voor mijn vertrek verloopt vrij ontspannen. Een beetje onzeker over alles, maar optimistisch.

Dan.. 04:30 de wekker. Vrij snel sta ik al helemaal klaar. Om 05.27 gaat mijn trein naar schipol, dus ik ben op tijd weggegaan. In de trein voelt het allemaal heel onwerkelijk en een beetje vreemd.

6 uur al door de douane en vanaf 7 in het vliegtuig. Helaas vertrokken we pas om 8. In het vliegtuig had ik een fijne plek. In het midden aan het gangpad. Ik heb heerlijk ontspannen een filmpje gekeken en toen die was afgelopen gingen we weer landen.

Eenmaal uit het vliegtuig, opweg naar de bus. Dit was even zoeken maar dit was makkelijk te vinden allemaal. Na een half uur stapte ik uit bij mijn halte. Vanaf daar moest ik met google maps even zoeken naar het hostel.

Voor mij liep een jongen ook met een koffertje en zijn google maps in de hand. We liepen een klein stukje verkeerd, waardoor we elkaar beide aankeken van.. ga jij ook naar singular hostel?

Op die manier raakte ik aan de praat met Eyas (Een irakees/jordanie die in Finland woont), een vrolijke en gezellige jongen.

We zijn samen naar Palma gelopen, hebben daar voetbalwedstrijden gekeken, gegokt en gegeten. Op de terugweg ook weer.

Eenmaal terug in het hostel heb ik me langzaam klaargemaakt voor bed. Ik merk dat ik een aantal geliefden mensen heel erg mis en dat vind ik wel zwaar.

Om 23.30 uur (voor mij nu) had ik het helemaal gehad met de lange dag. Dus ik zeg.. morgen weer een nieuwe dag!